Ydelseskategorien 'Inspiration- og videnservice' indsamler viden om telesundhed i de opgaver Fælles Servicecenter er en del af og giver den tilbage til kommuner og hospitaler i en aggregeret og analyseret form, så de ikke selv behøver at bruge tid på dette. Det kan både være som ledelsesinformation eller ny information om trends og erfaringer fra andre regioner og/eller lande.

Inspiration- og videnservice

  • opsamler og dokumenterer læring i de opgaver som er en del af Fælles Servicecenter
  • indsamler og analyserer nationale og internationale erfaringer om telemedicin og telesundhed
  • rådgiver om best‐ og next practice
  • certificerer udstyr til telesundhed
  • giver adgang til testmiljø til at udvikle løsninger til telesundhed
  • afholder konferencer og faglige netværk
  • udarbejder ledelsesinformation
  • udbyder uddannelse af sundhedsfaglige i telesundhed

 

Udviklings- og videnscenter

Faglige netværk m.m.

  • Facilitering af 2-4 netværksmøder om året (for f.eks. borgere, sundehdspersonale, projektledere)
  • Facilitering af 2-4 temadage om året

Råd og vejledning om

  • Opstart af nye telesundhedstiltag
  • Kliniske og tekniske arbejdsgange
  • Valg af teknisk udstyr/løsninger
  • Sparring med projektledelsen
  • Hjælp til evalueringer
  • Statistik på teknisk support:
    • Henvendelser fra brugerne
    • Fejl vedr. det tekniske udstyr
    • Statusrapporter over antal brugere
  • Og meget andet

Opsamling og formidling af

  • Forslag til udviklingstiltag
  • Vejledning om overholdelse af juridiske rammer.